Helt Fantastisk

-Mitt livs opplevelse. Jeg har spilt i
Kabelvåg Musikkforening siden 1933. Dette kom sent, men det kom godt.

Trygve Christensen er ikke i tvil. Og han sikter ikke bare til at en halvliter øl serveres for den beskjedne sum av to-tre kroner.
-Alt var rent eventyrlig. Arrangementet. Det fantastiske opplegget vertene har sørget for i tillegg til konsertene. Det er nesten så man ikke greier å svelge unna alle inntrykk. Dette vedfares oss – et ganske alminnelig janitsjarkorps fra utkant-Norge. Vi var æresgjester i en kjempe-musikkfestival til og med jubileumsfestival. Det er helt utrolig.

Fredag kveld var det 2000 mennesker til stedet da Kabelvåg Musikkforening
deltok i åpningen av en ny stor fest- og sportshall i Schwarzach.

Hver gang korpsmedlemmene trakk i sine brune uniformer og varmet opp i Schwarzachs gater, foranlediger det folkeansamlinger og jublende klappsalver. Og det er ikke hverdagskost for lofotinger.

Hjemme avstedkommer det knapt litt vindusgløtting når messingen trimmes i
gatene. -Jeg tror det er alles mening at dette oppholdet neppe kunne ha blitt en større suksess.

Stikkord: