Alle vil høre Elton John

Prosjektleder Thor Hermod Andreassen for årets musikalske show i regi av Kabelvåg Musikkforening er strålende fornøyd og tilstrekkelig spent foran premieren fredag kveld på Arbeider’n.

-I fjor fikk vi veldig gode tilbakemeldinger etter Abba-showet. Men Elton John blir bare enda bedre. Jeg anbefaler de som ikke har sikret seg billetter om å gjøre det. Forhåndssalget av billetter går veldig bra, men det er vi også avhengig av om vi skal komme oss i mål økonomisk. Vi trenger 400 besøkende de to dagene. Neste år blir det for øvrig ikke noe show. Vi trenger litt pause. Så nå må folk
benytte anledningen, det kan bli lenge til neste gang vi lager tilsvarende arrangement, sier han.

Han har en stor stab i gang for å få Elton John showet gjennomført. 30 musikere fra eget korps ved siden av Gravdal, Narvik og Svolvær. I tillegg har de fire som komper samt Tor Erik Nergård fra Narvik på keyboard.

-Men solistene er kremen. Stein Rasmussen, Thom Pettersen, Sean Clarke og Svein «Klasken» Hansen fra Narvik. Det er så bra. Og da må jeg selvfølgelig nevne koret også med Ingunn Rottem Nilsen, Hege Thorgersen og Elin Brunborg samt musikalsk leder Frode Sollie. Med andre ord har vi de musikalske kvalitetene som skal til for at dette skal bli en opplevelse for publikum, sier Andreassen.

Kabelvåg Musikkforening har investert 140.000 kroner til dette arrangementet.

-For å gå «break-even» trenger vi 400 besøkende. Vi har plass til 250 på hver forestilling og det håper jeg vi får. I alle fall vil de som kommer få mange flotte musikalske høydepunkt. Mitt favorittnummer er «Circle of Life» åpningsnummeret med filmmusikk fra
Løvenes Konge hvor Klasken er solist, avslutter Thor Hermod Andreassen.