-Ei krone for hvert garnnøste

Kabelvåg Musikkforenings «Aksjon uniform» er i gang, og forretningskvinnen Lone Smevik Soleng i Kabelvåg tok opp hansken straks da Lofotposten skrev om saken denne uken.

– Det er klart at vi må støtte opp om Kabelvåg Musikkforening sin aksjon, både blant de næringsdrivende og fra alle private givere.

– Vi kan ikke sende musikken vår bukseløs på gata 17. mai neste år. Når uniformene anno 1987 er utslitte og utdaterte, så må man skaffe nye.

– Feiringen av 17. mai uten musikken vår er som risengrynsgrøt uten kanel og sukker, så dette må vi få på plass.

– Jeg oppfordrer alle til å bidra på den ene eller andre måten, og sikre at Kabelvåg Musikkforening får inn de 180.000 kronene man trenger til 30 nye uniformer.

– Jeg har selv satt Norgesglasset på disken og lar folk lette pengebøkene sine for all vekt i metall, og gjerne også sedler, når man er i givermodus.

– I tillegg til det indirekte bidraget med ei krone pr. solgte garnnøste i butikken min, så bidrar også Norgesglassets givere til at alle bekker små blir en stor Å, sier forretningsdrivende Lone Smevik Soleng i Kabelvåg til Lofotposten.no.