Fortsetter innsamlinga

Bilder_sterriketur_2001_074_58
test

-Nei, det går ikke an å gi seg nå. Vi har jo ikke spart opp til ei uniform engang, sier

Lone Smevik Soleng som tok initiativ tilinnsamlingen i butikken sin.For hvert garnnøste som er blitt solgt har Smevik Soleng puttet ei krone på sparegrisen. I tillegg har kabelvågværinger vært innom og lagt på ekstrapenger.

Etter at grisen var overlevert til musikkforeninga uttrykte folk klar skuffelse over at den ble borte. Derfor er Smevik Soleng igang med mer innsamling.

Men først skulle altså «Odd» slaktes. 3,05 kilo med sparegris var klar for knusing hos Fru Soleng torsdag ettermiddag. Musikkforeningas Stein Thorgersen sto klar med hammeren, og det ble bare ett kakk som måtte til.

-Det gikk lettere enn jeg hadde trodd, sa Thorgersen etterpå.

Opptellingen viste at sparegrisen gjemte 2250 kroner i magen.
Planen for musikkforeninga er å kjøpe uniformer for i overkant av 100 000. Ei uniform koster omtrent 6000 kroner.

Faksimile Lofotposten 03.11.12

,