Grasrotandelen

Kabelvåg Musikkforening
Org.nr: 992 318 430

Hva er Grasrotandelen?

Siden Norsk Tipping ble etablert har hele overskuddet gått til samfunnsnyttige formål. Grasrotandelen gir deg som spiller mulighet til være med å bestemme hva noe av overskuddet skal gå til. Du kan nå velge hvilket lag eller forening som får fem prosent av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for hundre kroner, går fem kroner til din grasrotmottaker. Og best av alt; din innsats, premie eller vinnersjanse vil IKKE reduseres!

Ved spill på Multix tilfaller halvparten av overskuddet Grasrotandelen. Hver dag beregnes Grasrotandelen ut ifra forskjellen mellom innsats og gevinster, og fordeles til spillernes grasrotmottakere.

Grasrotandelen gjelder for alle Norsk Tippings spill, bortsett fra Flax og Extra. Dette fordi alt overskuddet i Extra allerede går til stiftelsen Helse og Rehabilitering og Flax spilles uregistrert.

Du kan bytte din grasrotmottaker når du måtte ønske det, og så ofte du vil. Den nye grasrotmottakeren får grasrotmidler fra det tidspunktet du endrer.

Hvordan tilknytte seg til Grasrotandelen?

Etter at du har tilknyttet deg Grasrotandelen vil din grasrotmottaker få generert midler hver gang du spiller. Grasrotandelen beregnes på ulike måter:

Lotto, Viking Lotto, Joker, Oddsen, Tipping og Keno:

Din grasrotmottaker vil motta 5 prosent for alt du spiller for. For Multix-spill går halvparten av overskuddet til Grasrotandelen. Dette betyr at Grasrotandelen beregnes daglig ut ifra forskjellen mellom innsats og gevinster, og fordeles til spillernes grasrotmottakere. Grasrotandelen går ikke ut over din innsats eller eventuelle premie.

Grasrot

Din tilknytning gjelder frem til du endrer mottaker eller sletter denne. Du kan bytte din grasrotmottaker når som helst og så ofte du måtte ønske.
Slik tilknytter du deg en grasrotmottaker:

For enkelt å knytte deg til en grasrotmottaker kan du benytte strekkode eller organisasjonsnummer. Strekkode og organisasjonsnummer finner du på høyre side.

Internett

Du må logge deg inn med spillerkortet ditt. Strekkode og organisasjonsnummer finner du på høyre side. Følg instruksjoner på skjermen.

Hos din kommisjonær

• Har du strekkode kan kommisjonæren lese inn denne
• Ta med organisasjonsnummer og kommisjonæren kan taste inn dette
• Kommisjonæren kan søke seg frem til din grasrotmottaker på terminalen

Norsk Tipping Mobilspill

Du kan knytte deg til via mobilapplikasjonen på din mobiltelefon. Denne kan lastes ned ved å skrive kodeord SPILL til 1960. Du må ha versjon 1.7 eller nyere for å få denne til å fungere. Har du en eldre versjon, må du oppdatere denne ved å sende Spill til 1960 på nytt.

Norsk tipping Spillterminal

Du kan også knytte deg til ved Norsk Tipping Spillterminal. Sett inn ditt spillerkort, oppgi PIN-kode og følge instruksjonene på skjermen.

Endre

Du kan endre grasrotmottaker med samme fremgangsmåte som beskrevet ovenfor.