Klasker til med Elvis

Første fellesøving er avslutter, og ingen av aktørene er i tvil om at dette kommer til å bli konserten over alle konserter denne høsten.

Styrket med lokale musikere og vokaliser, samt et knippe narvik-væringer, har Kabelvåg Musikkforening valgt å rette søkelyset på «kongen av rock» Elvis Presley denne høsten.

Hvilke melodier som står på repertoaret ønsker Musikkforeningen å holde for seg selv en stund til, men mandagens øving avslørte at det kommer til å bli både full trøkk og rolige ballader.

For anledningen er Svein «Elvis» Hansen – bedre kjent som «Klasken» – Sean «Elvis» Clark og Trond «Elvis» Robertsen – bedre kjent som «Trespa» hentet inn som vokalister.

Til å kore har Musikkforeningen hentet inn Hege Thorgersen, Ingunn Rottem Nilsen og Elin Brunborg.
Dirigent er Frode Sollie.

Om det blir utdeling av svette silketørkleer til hylende fans foran scenen er uklart. Det som er klart er at «Elvis – That’s the way it was» spilles på Arbeider’n i Kabelvåg fredag 28, og lørdag 29.  oktober.