KMF med ny dirigent

Kabelvåg Musikkforening fikk i høst ny dirigent.

Oddvar Nøstdal er kulturskolerektor i Vågan kommune, spiller trombone og har tidligere vært fast dirigent for Borge Brass Band.
Oddvar har mangeårig dirigenterfaring fra korps i tillegg til at han har dirigert orkester – blandt annet Vesterålen og Lofoten Orkesterforening og masterklasser i Tsjekkia og New York.

•  Oddvar Nøstdal er 41 år. Han er gift og har fire barna på 15,13, 11 og 6 år.
  •  Han er musikkskolerektor i Vågan, og startet i jobben 12. august. Han skal være ukependler til Sørvågen.
  •  Han har utdannelse innenfor direksjon og trombone.
  •  Nøstdal har vært musikkskolerektor i Moskenes i syv år, han har vært dirigent i Lofoten og Vesterålen Orkesterforening og i Borge Brass.
  •  Han har holdt dirigentkurs i Norges Musikkorps Forbund.
  •  Han har hatt ett år studiepermisjon før han begynte i Vågan. Da tok han videreutdanning i direksjon.

Første offisielle opptreden for Oddvar sammen med KMF blir Nordavind konkurransen som går av stabelen i Lofoten Kulturhus lørdag 9. november!