Tur til Vestlofoten

Kabelvåg Musikkforenings Lofotentur i høst, ble en stor opplevelse.

Vi dro fra Kabelvåg lørdag 23.august i 11tia på formiddagen med innleid buss, fra firmaet Palmberg i Svolvær. Sikker sjåfør under hele turen var vårt eget medlem, Eilert Ovesen.

Været var tålig bra, så spillingen rundt omkring, som ble foretatt ute i det fri, gikk helt topp. Med på turen, ble ca 30 stk musikere med respektive.

Første opptreden, ble på en utkjøringsplass med strand, like før Ramberg. Overraskelsen ble stor for turistene, da bussen stopper, og et orkester «detter» ut av den og gjør klar til spilling. Det ble stor jubel med filming og fotografering. Etterpå ble vi overøst med saker, som vi ikke hadde fått med hjem, hvis det hadde vært tollstasjon ved Gimsøybrua.

Videre vestover bar det, neste stopp ble Reine, her spilte vi opp på Leira først, så ble vi invitert hjem til May & Jørn Sæthre, kjenninger av vår sjåfør.
Der tok vi oppstilling på terassen, spilte noen låter og ble underveis traktert med tørrfisk og diverse….

Så gikk ferden tilbake til et etablissiment på Hamnøy, der det på forhånd var bestillt middag hos viden kjente Rigmor, aldeles nydelig kvalkjøttgryte ble servert.

Så, ut på tur igjen, denne gang gikk ferden videre vestover til veiens endepunkt, Å i Lofoten. Her ble det en liten sighseeing til fots, på de utmerkde stier som er anlagt rundt omkring.

Etter en times tid på Å, gikk ferden tilbake til Sakkrisøy der vi skulle spille i et dobbelt 50 års lag, til paret Anita & Tor Erik Gylseth. Det ble spilt «Congratulation» pluss noen stykker fra småhefter som vi hadde med oss, til slutt tok vi sangen «vårres»: Ei øl i handa! Denne ble vi på oppfordring, nødt til å ta en gang til, så man kan jo i ettertid lure på om man har valgt rett musikksjanger…..

Etter Sakkrisøy, bar turen tilbake til Hamnøy og et kort og trivelig besøk hos Heidi Bendiksen på Hella. Etter dette bar ferden hjemover til Kabelvåg, hvor vi «landet» ca. kl 23.00.

Dette ble en flott oppstart til en ny sesong som kommer til å bli heftig, med Nord-Norsk Musikkstevne i Kabelvåg som høydepunkt i juni 2009!

Tusen Takk til Eilert som fikk i stand, og organiserte denne FANTASTISKE turen!

Se bildene fra turen